fbpx
Created with Sketch.

Köpvillkor

Created with Sketch.

Leveranstider

Din order kommer att levereras till den adress du angivit i din order. Varje tavla produceras efter beställning och tillsammans med leveranstiden till ditt lokala ultämningsställe tar det upp till 15 arbetsdagar. Till vissa orter, samt för gods som körs ut av lantbrevbärare tar det en dag extra.

Leveransalternativ

När paketet lämnar oss skickas ett mail med paketets kollinummer så att ni kan följa ert paket. Om paketet dröjer mer än 14 dagar ligger det på ert ansvar att med ert kollinummer se efter vad som har hänt med er försändelse. Om avi ej skickas från ert lokala postkontor går det att lösa ut paketet med kollinummer och legitimation.

Fraktbolag

Vi använder oss av olika fraktbolag för att transportera din tavla vilket framgår när du får leveransbeskedet från oss.

Leveranssäkerhet

När paketet lämnar oss skickas ett mail med paketets kollinummer så att du kan följa ert paket. Om paketet dröjer mer än 14 dagar ligger det på ditt ansvar att med ert kolli nummer se efter vad som har hänt med din försändelse. Om avi ej skickas från ert lokala postkontor går det att lösa ut paketet med kolli nummer och legitimation.

Transportskador

Märker du vid mottagandet att paketet har en synlig skada som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt skall ni ej mottaga den. Gör då en reklamation till fraktbolaget direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till oss och skriva anledningen till returen på paketet. Kontakta sedan kundtjänst och anmäl detta.

Ej uthämtade paket

Du har upp till två veckor på dig att hämta ut paket vid beställning. Skulle du inte hämta ut paketet inom den tiden skickas det automatiskt tillbaka till oss. För ej uthämtade beställningar som returneras till oss, fakturas du som kund för fraktkostnader och administration. Obetalda fakturor skickas vidare till inkasso. Vi samarbetar med polis vid bedrägeri.

Betalningsalternativ

Vi erbjuder för tillfället betalning via Klarna Checkout.

Faktura via Klarna

I samarbete med Klarna erbjuder vi att betala mot faktura med 14 dagars förfallodatum. När du fyller i ditt personnummer i kassan så görs en kreditupplysning, när du är godkänd av Klarna kan köpet med fakturabetalning genomföras. Fakturan skickas tillsammans med din försändelse.

Det kostar 0 kr att betala sin order mot faktura.

Fullständiga villkor kan du läsa här!

Delbetalning via Klarna

I samarbete med Klarna erbjuder vi även delbetalning. Minimum för delbetalning är att ordervärdet uppgår till minst 1000:-. En kreditupplysning görs genom att du anger ditt personnummer, detta för att du skall kunna godkännas som kund för delbetalning. En faktura skickas till dig separat från Klarna. Med den skall föregående månads inköp betalas. Det innebär att du har minst 30 dagar på dig att göra din första delbetalning. Som minst kan du betala 1/24 av totalbeloppet så länge det inte understiger 50 kr. Du kan när som helst välja att betala av hela fakturan. Klarna tar ut en ränta på 1,625% per månad och en aviavgift på 29 kr per månad.

Fullständiga köpvillkor Klarna konto (.pdf)

Klarna Konto

Det smidiga med delbetalningskonto är att du själv kan bestämma hur mycket du vill betala varje månad, och att du när som helst kan betala in hela skulden för att avsluta delbetalningen. Alla köp du väljer att delbetala med extra lång betaltid (såsom ”Köp nu, betala i augusti”) samlas dessutom där.

Kontofakturan skickas den 10:e varje månad via mejl eller post, beroende på hur du önskar, och syns även när du loggar in på Klarna. Om du vill avsluta delbetalningen kan du betala in summan som står vid “Skuld vid förfallodatum” på fakturan eller kontakta Klarna, så guidar de dig.
Villkor hittar du här.

Kortbetalning

Kort går utmärkt att betala med och hanteras via Klarna Direkt. Betalningen kan ske på tre sätt: med ditt kort, via direktbanksöverföring eller genom ett kopplat bankkonto.

Reservationer

Produkt

Wallfiller reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbsida. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi gör alltid vårt yttersta för att presentera varorna så verklighetstroget som möjligt. Är ni osäkra så tveka inte på att höra av er till kundtjänst under vardagar.
Telefonnummer: 08-121 33 580
Mail: contact@wallfiller.se

Pris

Wallfiller förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfelsättningar.

Sortiment

Wallfiller reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom.

Force Majeure

Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighets åtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse, kommer Wallfiller att kunna tillämpa sig av force majeure. Detta betyder att detta avtal inte behöver fullgöras till viss eller hel del. Om detta inträffar kommer vi att försöka underrätta kunden om detta.

Ångerrätt

Från och med det att ni mottagit er vara har ni öppet köp i 14 dagar, detta gäller även del av order. För att ångerrätten skall gälla måste ni tänka på följande:

Att kontakta oss på contact@wallfiller.se innan ni skickar tillbaka varan.

Varan får inte ha används eller kommit till skada. Ni har rätt att öppna förpackningen och kontrollera varan om förpackningen är återförslutningsbar.

Anländer varan till er i en originalförpackning så skall även denna returneras till oss och den får ej tejpas på eller liknande.

Gäller heller ej på special beställningar utanför vårt sortiment.

Det får ej ha gått mer än 14 dagar efter du löst ut ditt paket.

Om du ej uppfyller dessa krav men ändå returnerar kommer vi att skicka tillbaka varan till dig igen och debitera dig för frakten och hanteringskostnad.

Så här gör ni
Kontakta kundtjänst och berätta att ni vill lämna tillbaka en vara.

Skicka tillbaka returen tillsammans med en kopia på ditt kvitto/faktura tillsammans med ert kontonummer till returadressen som du ser nedan.

Återbetalningen sker så fort vi hunnit behandla din retur.

Returadress & postadress:
Wallfiller AB
Storgatan 11
852 30 Sundsvall

Tänk på att Ni betalar returfrakten

Reklamation

Om en vara är skadad eller inte stämmer överens med hur produkten har presenterats på hemsidan har ni möjlighet att reklamera produkterna.

Så här gör ni
Vid en reklamation kontaktar ni contact@wallfiller.se så snart ni upptäcker felet. I första hand undersöker vi om det är möjligt att reparera eller avhjälpa felet på varan. Om det inte är möjligt ersätts reklamationen med en ny vara. Skulle det inte gå att ersätta varan eller avhjälpa felet får ni pengarna tillbaka.

När vi fått varan och reklamationen har blivit godkänd meddelar vi dig detta och skickar vi dig en ny vara och ersättning för frakten eller återbetalar dig inom 30 dagar det ni betalat för varan.

Vid återbetalning får ni pengarna tillbaka inom en vecka från det att vi behandlat er retur.

Hanteringen av reklamationer tillämpas enligt Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se

Tänk på att om du handlat på faktura och din retur/reklamation drar ut på tiden så måste du ändå betala din faktura innan den förfaller. Vi kommer sedan att ersätta dig efter att vi behandlat din retur/reklamation.

Returadress & postadress:
Wallfiller AB
Storgatan 11
852 30 Sundsvall

Telefonnummer: 08-121 33 580